pływak

Komfort

Na początku przygody z pływaniem najważniejszy jest komfort.

Miejsce, które wybierzemy do treningu powinno nam się dobrze kojarzyć i być przyjazne. Zwróćmy przede wszystkim uwagę na to czy mamy możliwość wynajęcia toru do pływania tylko dla siebie. Jeżeli nie, to być może basen ma wyznaczone stanowiska dla osób początkujących. Głębokość basenu również może mieć dla nas znaczenie, dlatego nie rzucajmy się od razu na „baseny wyścigowe”. Liczy się nasze bezpieczeństwo i pewność siebie. Każdy czynnik poprawiający naszą samoocenę podczas ćwiczeń odpłaci nam się dobrymi wynikami.

Komfort jest kluczem. Jeśli tak właśnie się czujesz, prawdopodobnie chętniej wrócisz na kolejne treningi. Niestety specyfika basenu i regularnego pływania bez obranej strategii, często powoduje początkowo zbyt intensywne treningi, a w konsekwencji zniechęcenie i brak motywacji do powrotu na kolejne. Każdy rodzaj cardio musi być dobrany indywidualnie.

Żródło:"www.fitnow.pl"

Zapomnij o wymyślnym sprzęcie.

Zanim zaczniemy trening, większość z nas skupia całą uwagę na zakupie odpowiedniego sprzętu. Spędzamy wiele godzin na poszukiwaniach i zazwyczaj gdy już zakupimy odpowiednie przyrządy, kończą się nam pieniądze i chęci do dalszej walki. Pamiętajmy, że do pływania nie trzeba wiele.
Wygodny strój kąpielowy – to nie rewia mody, ani plaża w Miami. Strój ma być dopasowany, a ni szałowy. Nie może krępowac nam ruchów i powodować ucisku.
Klapki – proste, zwykłe, chgroniące nasze stopy przed bakteriami i grzybami. Odpuśćmy sobie na samym początku specjalistyczne buty do pływania.
Czepek i okulary – to jedynie drobne dodatki. Czepek często jest obowiązkowy na pływalni, natomiast okulary  ożemy zakupić dla własnej wygody.

I to chyba tyle. Reszta różnorakiego sprzetu do ćwiczeń dostępna jest za darmo na większości basenów.

Nie forsuj się!

Nic na siłę. Pływanie ma sprawiać przyjemność. Często zmieniaj techniki, odpoczywaj. Spróbuj nurkowania i spaceru w wodzie. Dzięki temu mniej się zmęczysz, a wizyta na basenie będzie przyjemniejsza.

Nie musisz cały czas pływać. Chwyć dwie deski do pływania, jedna pod lewą pachę, drugą pod prawą, obie płasko przy ciele i poruszaj nogami imitując bieganie. To doskonałe ćwiczenie dla kontuzjowanych biegaczy oraz całkiem trudny i wymagający trening.

Dla tych natomiast, którzy chcą jeszcze bardziej umilić sobie trening, proponujemy w jego trakcie posłuchac muzyki. Dokładnie tak. Na słuchawkach ze swojego własnego telefonu.

Niemożliwe? A jednak!
Avantree przygotowało specjalne wodoszczelne Etui i słuchawki, które rewelacyjnie sprawdzają się pod wodą.

Sprawdź jak to działa!